dijous, 16 de juny del 2011

EL "CARPESANO" MUNICIPAL

Habemus govern. Aquesta vegada, com que els “pseudoindepes” van guanyar les eleccions per majoria absoluta no els ha calgut negociar amb cap altre partit les dedicacions exclusives (que vindria a ser el que provoca més ampolles perquè és on hi ha la virolla) ni qui es queda cada regidoria. Tampoc ha calgut repartir les àrees de manera estrafolària (dividir Urbanisme i Desenvolupament Territorial "es de ser inútiles”) ni fer malabarismes amb les tinències d’alcaldia. De tota manera, l’organigrama que ha presentat l’ajuntament és una mica confús: http://www.caldesdemontbui.cat/plana.php?idplana=281&idp=280&idnot=2602. Hi haurà tres grans àrees (Gestió Interna, Desenvolupament Socioeconòmic i Desenvolupament Territorial) però no queda clar qui serà el cap polític de cadascuna d’elles. El que és evident és que l’alcalde manarà més que abans perquè controlarà directament les àrees de Comunicació, Seguretat i Civisme (policia) i Projecció Exterior. Perd Hisenda (de l’àrea de Gestió Interna) que va a parar a mans de Josep Ramon Marañés, que també controlarà Promoció Econòmica (de l’àrea de Desenvolupament Socioeconòmic). La nòmina de regidors que controlen regidories pertanyents a diferents àrees és extensa, la qual cosa dóna una certa impressió de guirigall. Potser no, potser ells s’hi aclareixen amb tanta transversalitat... Si és així, endavant!

L’home fort del govern (a banda de l’alcalde) serà en Vicenç Personat, que tindrà dedicació exclusiva, serà el primer tinent d’alcalde i controlarà Recursos Humans, Urbanisme, Obra Pública, Serveis i Habitatge. Deu ni dó... Els altres tinents d’alcalde seran Montse Grau (Joventut i Esports), Jaume Mauri (mitja dedicació i regidoria d’Espais Públics i Sostenibilitat, que suposem que és una manera trendy de dir Medi Ambient...) i Isidre Pineda (mitja dedicació i regidories d’Acció Social, Participació Ciutadana i Cooperació). D’altres àrees potents seran per al Pep Gaspart (Cultura i Patrimoni com fins ara) i Roser Guiteras (Educació i Formació Permanent). La resta de membres del govern tindran regidories maria: Sara Marcé (Règim Intern i Atenció Ciutadana) i Pilar Aznar (Gent Gran). El cartipàs municipal serà aprovat en el primer ple ordinari de la legislatura, el dijous 30 de juny.

De la composició del govern se’n poden extreure quines seran les prioritats de la legislatura. Hi haurà sis regidors dedicats a temes que tenen a veure amb l’atenció social i el desenvolupament cultural i econòmic mentre que tant sols n’hi haurà dos per al desenvolupament territorial. Creant una àrea exclusiva de Gestió Interna, s’endevina la necessitat d’endreçar la cosa de portes a dintre. En definitiva, sembla que ens espera una legislatura amb menys obres, més abocada a les necessitats socials i econòmiques de la població i amb voluntat de fer l’administració més eficient. Veurem si se’n sortiran.

Salut, que bé s’està estirat al sofà, i Visca el Rat-Penat!!

21 comentaris:

Democràcia real? (des de la cadira, aquí no tinc sofà) ha dit...

El poble de Caldes ha votat unes llistes, o unes sigles. ¿Però qui són les persones que governaran la nostra vila? ¿Quina experiència tenen? ¿Quina formació tenen? A la web podem trobar el currículum de l’alcalde, ¿i els altres i les altres? ¿El fet d’haver guanyat les eleccions ja els legitima per prendre decisions en tos els àmbits? ¿La gent del poble, de les associacions, de les escoles, del teixit comercial i industrial, de la pagesia podem ser escoltats realment? ¿Com? Ostres!!! tot són preguntes!!!

Yellow man ha dit...

Molta sort a tots els membres del cartipàs. Sovint, un millor currículum no és sinònim de persona més competent!

Democràcia real? (des de la cadira, aquí no tinc sofà) ha dit... ha dit...

Efectivament Yellow man, un millor currículum no és sinònim de persona més competent, però estaria bé poder conèixer una mica a les persones que han de regir la nostra vil•la. D’altra banda, de la mateixa manera que se’ns faria difícil pensar que una persona analfabeta pugui governar en un municipi com el nostre, en un moment on tothom ha tingut les portes obertes a la universitat, m’agradaria que els nostres regidors i regidores haguessin assolit formació universitària. No és pas demanar massa.

Anònim ha dit...

El problema és que no hi ha gent que s´hi vulgui fotre. Mira Iniciativa: 20 anys amb els mateixos. O no volen plegar, o ningú els dóna el relleu.

Microquiròpter ha dit...

Anònim de les 19.53 h tens tota la raó. Però cal preguntar-se perquè tan poca gent té interès en fer política des dels partits? Hi ha molta gent compromesa en fer política des d’altres plataformes, des d’associacions formals o informals de tota mena. Segurament són els partits qui hauria de pensar com canviar per poder deixar espai natural a gent que vol treballar per la societat.

Anèmona ha dit...

Quan dieu "endreçar la cosa de portes endins" què voleu dir? expedients, acomiadaments?...ho dubto. Per això ho pregunto eh?

RAT-PENAT ha dit...

Simplement funcionament intern de l'Ajuntament. Sense segones lectures. Creiem que si es crea una àrea dedicada a Gestió Interna és que tenen la voluntat de controlar molt com es fan les coses a l'Ajuntament.

Anònim ha dit...

L'àrea de gestió interna ja existia i estava en mans del 'pencaire profidén', l'home de l'os a l'esquena.
També portava noves tecnologies....

Anònim ha dit...

ja que començaran a controlar, que comencin per...

Primera: Posar una maquina de fitxar al totote per controlar els descansos, perque n'hi ha alguns/es que s'hi passen mes de tres quarts d'hora, per foter-se l'entrepà i el cafè amb llet.. els hi hauria de caure la cara de vergonya.
I n'hi ha d'altres que arriben a anar a esmorzar a bars de la plaça de l'angel i voltants.
quant temps disposa un funcionari per anar a esmorzar.Algu ho sap?

Segona: Millorar l'atenció al ciutadà.Les persones que hi són, molta alegria i dedicació no hi posen. I amabilitat menys..
Un tràmit de dos minuts es converteix en esperes de 20 a 30 min.
I no cal parlar dels que estan darrera d'elles, tot simpatia i atenció envers el ciutadà que necessita o esta obligat a fer tramits amb l'administració.

Democràcia real? (des de la cadira, aquí no tinc sofà) ha dit... ha dit.. ha dit...

Llegiu i dieu-me si no s'escau a nivell municipal...

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/societat/cal-obrir-les-llistes-1047320

la titola tòtila ha dit...

Anònim de les 17:01, estic totalment d'acord amb tu. Dius veritats com temples.

Anònim ha dit...

Vès no estigueu generalitzant...

Anònim ha dit...

De persones mal educades en trobareu a l'administració i fora. Quantes persones arriben a l'ajuntament i sense saludar ni passar per les taules d'atenció van fins el fons a buscar algú, i es clar, han de recular i demanar per la persona i el tema que els preocupa

Anònim ha dit...

El ratpenat està apenat? Ja no hi ha notícies a la vil·la del Pingüí?

RAT-PENAT ha dit...

Poquetes, la veritat. Ara estàvem embastant un post de supervivència...

Anònim ha dit...

al anònim de 19 de juny de 2011 17:01

si tu sabessis...
tècnics que fitxen a primera hora, i després són per les carreteres d' aquest món. Un dia val, dos també, però... al final tot s' acaba sabent, i aquestes anades i vingudes només responen a les seves veritables feines... les dels seus despatxos particulars ón hi són a les tardes.
I tornen per la tarda a fitxar... i som-hi... un any, i un altre, i un altre... mani qui mani...
No s' arregla amb fitxar. Caldria algun altre mecanisme de control.
No creieu?

Gardunya ha dit...

Això és veritat?
Jo vull treballar a l'Ajuntament!! Quin "xollu"!!!

Anònim ha dit...

Ja fa temps que es sospita d´algú que fitxa a l´Ajuntament i se´n va a treballar al seu despatx privat. No em sorprèn.

Anònim ha dit...

Noms, cognoms i denuncia pública. I honor per a la resta !!

Anònim ha dit...

No generalitzem, que a l'Ajuntament també hi ha gent molt professional i vàlida!

Anònim ha dit...

Només faltaria que no hi hagués gent "PROFESSIONAL I VÀLIDA"! El problema és que n´hi ha molta que no ho és i no perilla la seva "feina".